Uutiset>Uutiset
01.12.2022

Petri Virtaselle on myönnetty Suomen Valkoisen Ruusun I luokan ritarimerkki

Tasavallan presidentti on myöntänyt Itlan toimitusjohtajalle, professori Petri Virtaselle Suomen Valkoisen Ruusun I luokan ritarimerkin. Ansiomerkki voidaan myöntää ansioituneille Suomen kansalaisille.

Petri Virtaselle ritarimerkki on myönnetty hänen toiminnastaan sosiaali- ja terveydenhuollon ja julkisen hallinnon kansallisena kehittäjänä ja myös kansainvälisenä toimijana noin 30 vuoden ajan. Hän on toiminut Itsenäisyyden juhlavuoden lastensäätiön ensimmäisenä toimitusjohtajana helmikuusta 2019 alkaen.

Virtanen on hoitanut professorin tehtävää Tampereen yliopistossa 2014–2015 ja Vaasan yliopistossa vuodesta 2019 alkaen. Virtasella on kolme dosentuuria, Lapin, Tampereen ja Helsingin yliopistoissa. Hän on toiminut poikkeuksellisen laajasti toimialan johtotehtävissä niin akateemisessa maailmassa, palveluntuotannossa kuntahallinnossa, yrittäjänä kuin järjestöissä.


Toimitusjohtaja Petri Virtasen saama huomionosoitus on tärkeä myös säätiöllemme. Organisaation yksi menestymisen kulmakivistä on henkilöstön kyky oivaltaa, oppia ja osata. Näistä taidoista Petrin tunnemme, nämä taidot ovat mahdollistaneet tämän hienon tunnustuksen, toteaa Itlan hallituksen puheenjohtaja Tuomas Kurttila.


Kunniamerkki myönnettiin toimitusjohtaja Petri Virtaselle Itsenäisyyden juhlavuoden lastensäätiön ehdotuksesta. Tänä vuonna tulee kuluneeksi 35 vuotta säätiön perustamisesta.

Uutiset

Selaa tuoreimpia artikkeleita tai katso kaikki artikkelit
Katso kaikki artikkelit
Tapahtumat
Hanaholmen Democracy Day 2025
Dialogues for our Futures: How can we strengthen children’s and young people’s hope for the future through inclusion? We will discuss this and other related topics in our dialogue at Hanaholmen Democracy Day.
02.12.2025
12.30-17.00
Hanaholmen, Espoo
Tulevaisuus
Future
Nuori mies katsoo ilta-auringossa eteenpäin hymyillen, käsi leualla.
Blogit
|
27.11.2025
Monipuolinen seurantatieto edistää menetelmien onnistunutta käyttöönottoa      
Mistä tiedät, että lasten ja nuorten mielenterveyden tueksi tarkoitetun psykososiaalisen menetelmän käyttöönotto etenee suunnitellusti ja että menetelmä todella toimii? Näkyvätkö vaikutukset lasten ja nuorten arjessa? Lue blogimme niin tiedät!
Menetelmä
Seuranta
Kasvun tuki
Käyttöönotto
Ruutupaitainen isä ja sinipaitainen lapsi istuvat keittiön pöydän ääressä. Lapsi piirtää.
Uutiset
|
26.11.2025
Uudella toimintamallilla tuetaan vakavan sairauden kohdanneita perheitä
Itla on toteuttanut yhteistyössä hyvinvointialueiden ja potilasjärjestöjen kanssa Vakava sairaus perheessä -toimintamallin, jolla tuetaan vakavan fyysisen tai psyykkisen sairauden kohdanneita perheitä niiden kokonaisvaltaisen elämäntilanteen mukaan ja eri palveluiden yhteistyönä. Toimintamalli on kuntien ja hyvinvointialueiden käytettävissä sähköisessä perhekeskuksessa ja Innokylässä.
Yhteisövaikuttavuus
Toimintamalli
Kasvun tuki
Uutiset
|
20.11.2025
Uusi käsikirja: Toimiva kouluarki on tärkein mielenterveyden tuki lapsille
Kouluyhteisöillä on ratkaiseva rooli lasten ja nuorten mielenterveyden tukemisessa. Hyvinvoiva mieli on oppimisen perusta. Kouluissa on keinoja mielenterveyden tukemiseen, mutta niitä ei välttämättä tunnisteta kokonaisvaltaisesti. Itlan uusi käsikirja kokoaa yhteen tietoa ja käytäntöjä mielenterveyden haasteiden ennaltaehkäisyyn kouluissa.
Mielenterveys
Koulu
Kasvun tuki -aikakauslehtiä pöydällä, yksi avoinna henkilön käsissä.
Uutiset
|
19.11.2025
Kasvun tuki -aikakauslehti: Vaikuttaviksi todettujen menetelmien suunnitelmallinen käyttöönotto auttaa kehittämään palveluja 
Kasvun tuki -aikakauslehden uusin numero on teemanumero, jonka aiheena on menetelmien ja toimintamallien suunnitelmallinen käyttöönotto eli implementointi. Artikkeleissa tarkastellaan muun muassa psykososiaalisen menetelmän toimintaa, uuden menetelmän kehittämistä ja implementoinnin tulosten mittaamista.
Kasvun tuki -aikakauslehti
Implementointi
Menetelmäarviointi
Uutiset
|
12.11.2025
Itla Xamkin kumppaniksi Monialainen lapsuuden ja nuoruuden vahvistaminen -koulutukseen
Koulutuksen lähtökohtina ovat kokonaisvaltaisuus, lapsilähtöisyys ja yhteistoiminnallinen ammatillisuus. Monialainen lapsuuden ja nuoruuden vahvistaminen -koulutus on myös kehittämismahdollisuus sekä opiskelijalle että työnantajalle.
Johtamiskoulutus
Koulutus