ACElife
- Hakala, V., Mielityinen, L. & Ellonen, N. (2024). Miltä tuntui vastata Lapsiuhritutkimuksen kysymyksiin? Lasten kokemukset väkivaltakyselyyn vastaamisesta. Yhteiskuntapolitiikka 2/2024.
- Pitkänen, J., Junna, L. & Martikainen, P. (2024). Adolescent Psychiatric Inpatient Episodes and Subsequent Labor Market Trajectories. Journal of Adolescent Health (painossa).
- Pitkänen, J., Remes, H. & Martikainen, P. (2024). Itsensä vahingoittaminen vei nuoria aiempaa useammin sairaalaan. Suom Lääkärilehti, 2024: 79, e39218.
- Luoma, I. & Laajasalo, T. (2024). Lapsen vieraannuttaminen vanhemmasta ja vieraannuttamisen psykososiaaliset hoitomuodot. Duodecim, 140(5), 389-95.
Right to Belong
- Salo, A.-E. & Kajamies, A. (2024). Teacher candidates’ preparedness to address diverse situations that can threaten pupils’ well-being.
- Lindstedt, J., Ahlqvist-Björkroth, S., Junttila, N. & Korja, R. (2024). Latent profiles of dyadic parent–child interaction and associations with triadic family interaction in early childhood. Family Relations.
- Salomäki, S., Junttila, N., Setänen, S., Rautava, P., Huhtala, M., Leppänen, M., … Korja, R. (2023). Longitudinal associations between parental early psychological distress and children’s emotional and behavioural problems during early childhood and self-reported social functioning in 11-year-old children born very preterm. European Journal of Developmental Psychology, 21(2), 155–170.
- Puolakanaho, A., Kaipainen, K., Keinonen, K., Lappalainen, P., Lappalainen, R. & Kiuru, N. (2024). Factors anticipating adolescents’ dropout from the online ACT during the COVID-19 pandemic. Child & Family Behavior Therapy.
SchoolWell
- Yli-Pietilä, R., Soini, T., Pietarinen, J., Pyhältö, K. (2023). How is students’ well-being related to their class teacher’s professional agency in primary school? European Journal of Psychology of Education. How is students’ well-being related to their class teacher’s professional agency in primary school?
- Ulmanen, S., Rautanen, P., Soini, T., Pietarinen, J., Pyhältö, K. (2023). How do teacher support trajectories influence primary and lower-secondary school students’ study well-being?
- Choudhary P., Kantomaa M., Felix JF., Sebert S. (2023) Maternal educational attainment in pregnancy and epigenome-wide DNA methylation changes in the offspring from birth until adolescence.
- Yli-Pietilä, R., Soini, T., Pietarinen, J. & Pyhältö, K. (2023). Primary school teachers’ sense of professional agency and inadequacy in teacher–student interaction. Teacher Development.
Ulos epätoivosta
- Kivivuori, J., Singh, S. B., Suonpää, K., Jagganath, G., Raeste, A., Khan S., Murhula, P. B. B., Chetty, R. (2024). Homicide in Global Extremes: Exploring the Feasibility of EHM-based Analysis in Finland and South Africa. Journal of Contemporary Criminal Justice.
- Kivivuori, J., Tanskanen, M., Suonpää, K. & Raeste, A. (2024). Comparing youth and adult homicide victimization in Finland 2002–2018: A latent class approach. Nordic Journal of Criminology.
- Sanna Rönkä, Heta Konttinen, Margareeta Häkkinen & Karoliina Karjalainen. Nuorten huumemyrkytyskuolemien olosuhteet – Näkökulmia ehkäisyyn. Tutkimuksesta tiiviisti 24/2024. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos, Helsinki.
IMAGINE
- Linnaranta, O. & Pelkonen, I. (2023). Teknologia-avusteiset mielenterveyden hoitomenetelmät Suomessa. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos.
- Raevuori, A. & Marttunen, M. (2023). Vahvaan tutkimusnäyttöön perustuvat hoidot ovat ensisijaisia nuorten masennuksessa. Suomen lääkärilehti, vuosikerta 78, nro 15-16, 625-625.
- Kouvonen, P., Tani, S., Kurki, M. & Hamari, L. (2023). Miten onnistun implementoinnissa? Opas psykososiaalisten menetelmien vaikuttavaan implementointiin. Toim. Koskenalho N. Itsenäisyyden juhlavuoden lastensäätiö.
- Berg, P., Suodenjärvi, H., Lahti, T., Marttila, K., Miikki, R., & Linnaranta, O. (2024). Nuorten osallisuus ja osallistaminen mielenterveysongelmien ehkäisyyn ja hoitoon tarkoitetuissa menetelmissä. Nuorisotutkimus, 42(2), 70–81.
- Manninen, M. (2024). Uusi hanke hyödyntää virtuaalitodellisuutta väkivaltaisten nuorten kuntoutuksessa. Haaste-lehti 1/2024.
- Linnaranta, O., Rapeli, S., Cresswell-Smith, J., Strand, T., Kiviharju, O. (toim.), (2024). Kuinka arvioida hallitusohjelman mielenterveysvaikutuksia – fokus nuorissa aikuisissa. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos (THL). Työpaperi 23/2024. Helsinki 2024.
Lisätietoja
Olethan yhteydessä, jos sinulla on kysyttävää YOUNG-ohjelmasta.
Marjo Kurki
Ohjelmajohtaja
Programme director
PANDEMICS- ja YOUNG -ohjelmat
Kasvun tuki
marjo.kurki@itla.fi
044 271 0797
Heidi Tilander
Koulutus- ja ohjelmakoordinaattori
Training and Programme Coordinator
Johtamiskoulutus
PANDEMICS- ja YOUNG-ohjelmat
heidi.tilander@itla.fi
044 312 0695